Jak się wybić na Instagramie?
Data publikacji 9 września 2021Teraz mnóstwo młodych osób, a często także i tych starszych, chciałoby odnieść sukces w świecie social media. Skoro jednak mnóstwo osób marzy o tym samym, oznacza to, że konkurencja jest naprawdę spora. Jak więc wyróżnić się w tłumie podobnie wyglądających kont? Co zrobić, by właśnie ten jeden jedyny profil był chętnie odwiedzany przez innych, komentowany, a nawet i polecany dalszym znajomym? Jak wybić się na Instagramie? Nie ma oczywiście jednej idealnej recepty na osiągnięcie tego celu, ale istnieje kilka takich zasad, których powinien trzymać się każdy, kto postanawia działać na poważnie w social media.
Jak się wybić na Instagramie?
Po pierwsze – teraz w mediach społecznościowych trzeba zajmować się czymś, aby rzeczywiście się wybić. Profile typowo lifestylowe odchodzą do lamusa. Mało kogo interesuje już życie przeciętnego Kowalskiego, który w sumie nie robi nic szczególnego, nie ma wiedzy na temat jakiejś niszowej branży i ogólnie rzecz biorąc kręci się od pracy do domu. Trzeba ludziom coś od siebie dać. Jeszcze przed założeniem konta na Instagramie warto więc skupić się na swoich mocnych stronach lub zainteresowaniach i wybrać spośród nich coś takiego, co nie jest jeszcze wykorzystywane przez innych lub przynajmniej nie przewija się w mediach społecznościowych aż tak często jak zdrowe jedzenie, ćwiczenia na siłowni czy sprawy związane z kosmetykami i makijażem.
Druga zasada to regularne publikacje. Jak się wybić na Instagramie?
Można mieć znakomity pomysł na profil i umiejętnie go realizować, ale jeżeli nie będzie się w tym wszystkim sumiennym, ludzie szybko zaczną od tego konta odchodzić i udadzą się do kogoś, kto naprawdę o nich zadba. Publikowanie wpisów raz w miesiącu czy tym bardziej raz na kilka miesięcy jest zwykłą oznaką braku szacunku do czytelników. Nawet jeśli te wpisy będą opracowane w każdym szczególe. W tym momencie ludziom nie zależy wcale na perfekcji. Nikt nie chce już oglądać idealnych zdjęć, które są jedynie efektem żmudnych prac w programach graficznych. Lepiej więc dodawać posty bardziej naturalne, ale dodawać je częściej, by zachować stały kontakt z odbiorcami.
Relacje z innymi użytkownikami można zresztą budować nie tylko poprzez umieszczanie standardowych postów na własnym profilu, dlatego trzecia już zasada mówi o tym, by stać się zaangażowanym członkiem Instagramowej społeczności. Ważne jest to, by samemu odwiedzać konta innych osób. Trzeba je od czasu do czasu skomentować, jakoś na nie zareagować lub przynajmniej je polubić. Jest to też częściowo sposób na zwiększenie własnych zasięgów.