improfessional.pl

improfessional.pl – blog ogólnotematyczny

home office
Dom

Jak utrzymać formę na home office?

Praca zdalna staje się coraz popularniejsza, i choć takie rozwiązanie ma wiele zalet, stanowi także spore wyzwanie. Home office wymaga dobrej organizacji i dużej motywacji do pracy, może również powodować problemy natury społecznej i…zdrowotnej. Brak ruchu to jeden z głównych wyzwań osób pracujących zdalnie. Oto kilka sposobów, dzięki którym utrzymanie formy stanie się łatwiejsze.

Zbilansowana dieta na home office

Pracując w biurze, zwykle spożywamy posiłki w wyznaczonych godzinach. Tymczasem wykonując obowiązki zawodowe w domu, często sięgamy po różnego typu przekąski, które całe czas mamy pod ręką. Wraz z nimi dostarczamy sobie dodatkowych kalorii, które z czasem mogą przerodzić się w dodatkowe kilogramy. Dlatego też warto zadbać o zdrową, zbilansowaną dietę. Ustalmy godziny posiłków, pamiętając o tym, aby jeść mało, a często. Nie zapominajmy o śniadaniu, które da nam energię na co najmniej kilka godzin. Pamiętajmy też o lunchu, który warto spożyć w środku dnia. Zrezygnujmy natomiast z przypadkowych przekąsek – orzeszków, czekolady czy innego rodzaju słodyczy.

Aktywność fizyczna w ciągu dnia

Praca przy biurku bywa męcząca nie tylko dla naszych oczu, ale również dla kręgosłupa. Dlatego też warto co jakiś czas zrobić sobie krótką przerwę i trochę się poruszać. W domu mamy ku temu znacznie więcej możliwości, niż w biurze. Możemy zrobić sobie 10 minutową przerwę, podczas której będziemy jeździć na rowerku stacjonarnym, wykonywać ćwiczenia rozciągające bądź kręcić hula hop z wypustkami. Tego typu ćwiczenia dobrze jest wykonywać przynajmniej 3 razy w ciągu dnia. Oczywiście, nie zastąpią one codziennej aktywności fizycznej, której warto poświęcić się po pracy. Jazda na rowerze, wyjście na siłownię czy na basen to doskonałe sposoby na dbanie o formę, a zarazem pozwalają nam przebywać wśród innych ludzi.

Wyjdź z domu po pracy!

Pracując zdalnie, zadbajmy o work-life balance, który pozwoli nam pozostać w formie fizycznej, ale również psychicznej. Warto rozdzielić czas pomiędzy ten, który poświęcamy na pracę, a ten, który poświęcimy na życie prywatne. Bywa to trudne, zwłaszcza jeśli obowiązują nas elastyczne godziny pracy. Z drugiej strony, warto wraz z przełożonym wyznaczyć godziny, w których wykonujemy swoje obowiązki zawodowe. Natomiast po pracy postarajmy się, w miarę możliwości, wyjść z domu. Możemy odbyć krótki spacer, wyjść na zakupy czy spotkać się ze znajomymi. Wbrew pozorom takie proste aktywności również pomogą nam pozostać w formie, bowiem najczęściej po kaloryczne przekąski sięgamy właśnie wtedy, gdy siedzimy w domu. 

Home office cieszy się dużym uznaniem zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Niemniej jednak, pomimo licznych zalet, jakie niesie za sobą praca zdalna, musimy nauczyć się wykonywać obowiązki z poziomu domu, tak aby zadbać o formę zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Ważne, aby efektywnie oddzielać życie zawodowe od osobistego, a także – w miarę możliwości – jak najczęściej wychodzić z domu. Dzięki temu będziemy czerpać z pracy zdalnej znacznie większe profity. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.