zdrowe mięso

Zdrowe mięso, czyli jakie?

Wiele osób uważa, że mięso pochodzenia zwierzęcego jest bardzo kaloryczne i tym samym unikają spożywania mięsa. Wyeliminowanie z diety mięsa jest bardzo dużym błędem, gdyż to właśnie mięso jest źródłem minerałów, witamin i innych niezbędnych dla funkcjonowania organizmu składników odżywczych, takich jak żelazo, cynk, on i selen. Ponadto nawet dla tych, którzy chcą schudnąć, mięso ma zalety: bogate w białko jedzenie jest ważne dla budowy mięśni, wzmocnienia i regeneracji włókien mięśniowych. Aby nie wychodzić z diety, warto wybierać najcieńsze kawałki z każdego rodzaju mięsa.

Białe mięso

Białe mięso drobiowe, takie jak kaczka, przepiórka lub kurczak, ma mniej tłuszczu i kalorii, dlatego jest ogólnie uważane za zdrowsze i można je jeść częściej. W mięsie białym najtłustszą częścią jest skórka, wystarczy więc ją usunąć przed spożyciem, by zminimalizować ilość niepożądanego tłuszczu w posiłku. Ponadto mięso białe dostarcza dużej ilości białka i żelaza co wspiera organizm i syci minimalizując ryzyko napadów głodu w dalszej części dnia i podjadania.

Czerwone mięso

Nadmierne spożycie czerwonego mięsa może powodować szkody zdrowotne, takie jak gromadzenie się tłuszczu w tętnicach i wątrobie, podwyższony poziom cholesterolu i tłuszczu na poziomie brzucha. Natomiast czerwone mięsa są bogate w witaminy B3, B12, B6, żelazo, cynk i selen, dlatego można je spożywać około 2 do 3 razy w tygodniu, ważne jest, aby wybierać kawałki mięsa, które nie mają dużo tłuszcz, ponieważ ideałem jest zrównoważona i zróżnicowana dieta obejmująca wszystkie rodzaje mięsa. Wśród mniej kalorycznych kawałków czerwonego mięsa wyróżniają się kaczka, maminha, jaszczurka, filet mignon. Najmniej tłuste kawałki wieprzowiny to schab, filet mignon, kaczątko, jaszczurka, twarda noga i miękka noga.

Ryby

Osoby, które lubią jeść ryby często się martwią zawartością tłuszczu w rybach, jednak zupełnie niepotrzebnie. Popularne ryby o zmniejszonej ilości tłuszczu to: corvina, dorado, karp, ryba, sola i pstrąg. Warto spożywać również inne gatunki ryb takie jak: łosoś, sardynki, sardele i tuńczyk, co prawda mają wyższą zawartość tłuszczu, jednak omega-3 to zdrowy tłuszcz, którego nie należy się obawiać, a wręcz pożądać. Rybi tłuszcz przynoszą mnóstwo korzyści dla całego organizmu człowieka, w szczególności są zdrowe dla serca wspierając jego pracę i chroniąc przed chorobami. Ryby są również doskonałym środkiem przeciwzapalnym i pomagają obniżyć poziom cholesterolu.

Niezależnie od wyboru mięsa, zaleca się, aby ilość w posiłku nie przekraczała 100 do 150 gramów tego źródła białka, ponieważ danie musi składać się z innych produktów spożywczych, takich jak warzywa, rośliny strączkowe i źródła węglowodanów. przykład. Jednak ważne jest, aby skonsultować się z dietetykiem w celu zweryfikowania ilości mięsa w posiłku, którą należy uwzględnić w codziennej rutynie.

Artykuł powstał w oparciu o publikację https://wingsofquality.eu/zdrowe-mieso-po-ktore-rodzaje-miesa-warto-siegac-w-codziennej-diecie/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *